Dag 15-16-17&18 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Daniel Elke - WaarBenJij.nu Dag 15-16-17&18 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Daniel Elke - WaarBenJij.nu

Dag 15-16-17&18

Blijf op de hoogte en volg Daniel

21 Oktober 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Nou mama speciaal voor jou hier een nieuw reisverslag vanuit Vietnam;) haha en voor alle andere mensen die ons volgen natuurlijk!!

Eens kijken waar waren we ook alweer gebleven....
Volgens mij kwam ons laatste verslag uit het Mia resort in Na Trang. Even een nachtje super luxe overnachten in onze eigen klifvilla met zwembad! Echt een heerlijke plek met alle luxe die je maar kan bedenken. Gebracht en gehaald worden met een buggy (zo'n golf ding) onder het eten word je kamer alweer gedaan en bij terugkomst ligt een kaartje met wat lekkers op je bed!

Helaas na dit ene nachtje weer terug naar het backpackers hotel (niet dat dat slecht was, maar totaal anders). Na een lawaaiige nacht, met de bus richting onze volgende plek; Mui Ne.

Ook hier was veel strand te vinden het is een van de kleinere plekken waar we tot nu toe verbleven hebben. Niet heel veel te beleven maar vooral populair onder de surfers. Hier hebben we vanuit het hostel een excursie gemaakt naar de rode zandduinen waar de omgeving van Mui Ne vooral bekend om staat. Erg mooi, een kleine impressie op de foto's te vinden.

Zondag alweer de bus genomen naar onze laatste bestemming. Ho Chi Minh City. Een lange busreis van bijna 6,5 uur over een afstand van "maar" 210 km. De wegen hier zijn slecht, de maximum snelheid rond de 60 a 70 km per uur en een aantal verplichte stops bij stalletjes langs de route. Reden we langzaam naar onze eindbestemming van deze reis... Maar zeker nog niet het eind van de belevenissen hier.

Ho Chi Minh is een stad van 7,3 miljoen inwoners en is ook bekend onder de naam Saigon. De stad is onderverdeeld in 17 districten. Wij zitten in een guesthouse in district 1. Morgen gaan we de stad verkennen. De mensen van het guesthouse zijn super aardig en hebben een route langs de bezienswaardigheden van de stad uitgestippeld..... Daarover later weer meer!

Zo nu zijn we weer helemaal bij! Wij gaan nog even 3 dagen genieten hier om vervolgens donderdag weer terug te vliegen nasr het super koude Nederland...