Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Daniel Elke - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Daniel Elke - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10

Blijf op de hoogte en volg Daniel

14 Oktober 2012 | Vietnam, Hội An

Eens kijken waar waren we gebleven.....

We vertrokken vanuit Hue met de taxi naar Hoi An. Onderweg hebben we veel van de omgeving kunnen zien. Het landschap is heel afwisselend. Het ene moment rij je door de rijstvelden terwijl je een aantal kilometer verder door een bergpas rijd. Om vervolgens bij een strand en duinen aan te komen.

Tijdens de rit van Hue naar Hoi An hebben we ook een paar plekken bezocht. Waaronder de Marbel mountains een aantal tempels boven op en in een berg. Hier zijn 7 tempels gebouwd, ieder voor een van de elementen.

Een deel van de route ging door de bergen met mooie bergpassen. Deze zijn een beetje bekend door het programma Top gear. Na een rit van ongeveer 5 uur dan aangekomen in Hoi An.

Je merkt dat dit een dorp is dat inmiddels is ontdekt door vele toeristen. Het is niet een groot dorp wat heel veel bezienswaardigheden kent, maar het staat vooral bekend om zijn kleding winkels (op maat laten maken van kleding) en zijn lampionnen. Er zijn veel meer straatverkopers als in de andere steden of dorpen die we tot nu toe hebben bezocht.

Omdat we een grote bergpas zijn overgestoken merken we ook een verandering in het weer. Het is nooit koud geweest hier in Vietnam maar hier is de zon meer zichtbaar en is het overdag toch best wel warm!

Zaterdag hebben we lekker een relax dag genomen. Op het uitzoeken van onze kleding na. Voor Daan een pak en winterjas, voor mij een jurk en winterjas. Vannacht worden ze in elkaar gezet en zondag mogen we komen passen.... Spannend!!!