Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Daniel Elke - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Daniel Elke - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5

Blijf op de hoogte en volg Daniel

08 Oktober 2012 | Vietnam, Phong Nha

Zondag ging om 6 uur al de wekker, goede nacht gehad op de boot. Het is allemaal erg goed verzorgd en luxe. Na een lesje thai chi (iig Daan) ging de boot richting de volgende bezienswaardigheid in Ha Long Bay; Sung Sot Cave.

Veel van de rotsen zijn hol. Veel grotten zijn nog niet ontdekt of simpelweg niet te bereiken. Deze grot daar in tegen was groot en er kwamen dan ook veel toeristenboten op af.

Na ons bezoek aan de grot ging het schip alweer richting haven waar we werden opgewacht. Door de chauffeur die ons weer tijdens een 4 uur durende rit terug bracht naar ons begin punt: Hanoi. Daar zijn we direct de stad gelopen om een paar inkopen te doen voor de volgende nacht en dag.

Om half 7 vertrokken we met een taxi en onder begeleiding van een hotelstaff richting het station. Vanaf daar zou om half 8 onze trein vertrekken naar Dong Hoi. Dit is een nachttrein met bedden, we hadden een soft sleeper (al was die echt niet zo zacht te noemen) voor een rit van bijna 500 km. In de trein hebben we gelukkig een paar uur slaap kunnen pakken om rond 7 uur op ons station te kunnen uitstappen. Daar zijn we in een taxi gestapt richting de farm stay ( te vergelijken met een jeugdherberg) waar we waarschijnlijk de komende 2 nachten verblijven. Een paar dagen eerder hadden we al gebeld, helaas waren er geen bedden vrij, maar hij had nog wel een plek onder een bamboe dak........

Op de farm stay hebben ze verschillende activiteiten, dit hadden we al gezien internet maar nog niks geboekt. Toen bleek er om 9 uur een daytrip te zijn naar waar nog plek was. Even snel een ontbijt en dan maar meteen doen, dachten we. Dit bleek een erg leuke en vooral verassende dag te worden...

Helaas is het in deze regio van Vietnam wat minder weer als we de afgelopen dagen hebben gehad. Er is een tyfoon geweest die over het midden van het land is gegaan. Dit betekende het begin van het regenseizoen hier. Tijdens de tour werden we begeleid door een Duitse gids die heel veel wist te vertellen over de omgeving en het wildlife hier. We hebben veel stops gemaakt langs de route. De eerste activiteit van de dag was het bezoeken van het nationaal park. Waarna we doorreden naar de paradise cave een grote grot gevormd voor water waar heeeel veel stalagmieten en stalagtieten zich gevormd hadden.

De grot was 31,4 km diep, waarvan 1,4 km bereikbaar was voor toeristen. Na deze wandeling door de grot, genoten van een heerlijke lunch. Klaar voor de volgende activiteit. Dit was kajakken op een van de rivieren, richting een grot. Door het regenseizoen was er veel water in de grot dus moesten er stukken gezwommen worden!! Dit was een hele ervaring! Terug naar de kant roeien was minder succes vol. Na heel veel rondjes gedraaid te hebben op de rivier, uiteindelijk met een van de ranchers gewisseld. Zelfs met hem was het moeilijk om stroom opwaarts te gaan..m..

Na al dit avontuur terug naar de farm stay en genieten van een warme douche en heerlijk warm eten.

Vandaag was een bewijs dat je met deze manier van reizen, eigenlijk nooit weet wat je een dag later voor een dingen kan en gaat beleven!! Iedere dag weer een nieuwe belevenis of avontuur. Vanavond nog even relaxen, vannacht buiten slapen en op naar een nieuwe dag!!

• 08 Oktober 2012 - 18:43

Ann:

Klinkt leuk schatjes! Ik ben jaloers!!!

• 08 Oktober 2012 - 21:05

Dorry:

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen! Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal!

• 08 Oktober 2012 - 21:24

Hans:

Met die overnachtingen onder een bamboedak kun je nu niet meer zeggen dat je niet in de rimboe hebt en moest overnachten. Maar wel een heel leuke ervaring zeker. Nog heel veel plezier. Groet Hans