laatste verslag - Reisverslag uit Slave Island, Sri Lanka van Daniel Elke - WaarBenJij.nu laatste verslag - Reisverslag uit Slave Island, Sri Lanka van Daniel Elke - WaarBenJij.nu

laatste verslag

Blijf op de hoogte en volg Daniel

20 December 2014 | Sri Lanka, Slave Island

Jaaaa eindelijk weer een verslag van ons uit Sri Lanka! Na wat problemen met de Wifi verbinding die niet op de kamer was en problemen met het kunnen plaatsen van een nieuw verslag nu een nieuwe poging!

We zijn van Yala doorgereisd naar Tangalle waar zich de mooiste stranden van Sri Lanka bevinden. De komende dagen gaan we dus vooral veel aan het strand zitten en relaxen. Een aantal van ons hebben al een eerste duik in de zee gemaakt (of in het zwembad) We zitten hier in wen resort ver buiten het stadje dus verder niet heel veel te zien of te beleven.

Daarna zijn we doorgereisd naar Unawatuna. Ook dit is een badplaats maar veel meer ingesteld op toeristen. Dus ligbedden aan het strand, veel restaurantjes en verborgen plekken.

Om vervolgens weer door te reizen naar Hikaduwa. Ook hier weer strand, zee en zon.

Wij samen naar het tsunami museum geweest wat erg indrukwekkend was met alle foto's en materiaal wat daar was. Het museum was gevestigd in een huis dat verwoest was door de tsunami. In deze regio zijn ze erg zwaar getroffen, veel mensen omgekomen en schade aangericht. Dankzij voornamelijk Nederlands hulp veel weer kunnen opbouwen en zie je slechts enkele sporen nog, zoals een paar kapotte huizen.

Daarna doorgereden met de tuktuk, voor een lagune safari per boot. Het stuk bestaat uit 64 eilanden waar ook veel dieren zijn. Ik heb een baby aapje vastgehouden, we hebben een veraan (echt een grote) zien zwemmen, adelaren, beesten die ik niet ken (lijkt op een hele grote eekhoorn) en in een klooster/ tempel geweest.

Om uiteindelijk de terugreis naar Colombo weer te maken. Hier verblijven we nog 2 dagen voor we de terug reis naar het koude kikkerlandje weer gaan maken. Dus nog even shoppen, inpakken en dan is het toch echt afgelopen!

• 20 December 2014 - 15:48

Ingeburg Dings:

Dank U voor dit latste heel moie reisverslag.--Ik was heel bezorgt en heef gisteren met Frau Jansen (Mutter von Elke )gesproken en gehoort, dat alles good is met julli,--- en nu sein julli all weer op terugreis.-- Ik denk, dat het een goude reis was!!!-- Und ich freue mich riesig auf unser Wiedersehen am 1. Weihnachtstag!!!! liefst Oma