dag 7,8,9&10 - Reisverslag uit Hawa Eliya North, Sri Lanka van Daniel Elke - WaarBenJij.nu dag 7,8,9&10 - Reisverslag uit Hawa Eliya North, Sri Lanka van Daniel Elke - WaarBenJij.nu

dag 7,8,9&10

Blijf op de hoogte en volg Daniel

09 December 2014 | Sri Lanka, Hawa Eliya North

Daar zijn we weer met een nieuw verslag van de afgelopen dagen.

We waren gebleven in Habarana. Vanuit hier zijn we op 6 december vertrokken naar Kandy. Kandy is een stad in het midden van het eiland. Er is een bijzondere tempel in de stad die deze stad onze volgende stop maakt.

In deze tempel bevind zich namelijk de tand van Boeddha. Na de crematie van Boeddha is deze uit de nog smeulende resten gehaald. Na vele omzwervingen is er in Kandy een temple of the tooth.

De eerste dag in Kandy hebben we wat door de stad gelopen bekeken. De volgende dag hebben we een dagje aan het zwembad doorgebracht en heeft Gerard een van de botanische tuinen bezocht. Om s avonds naar de tempel te gaan.

De volgende dag richting trein om hiermee naar nuwara-eliya te gaan. Dit is een stad/ dorp (ter grote van Noordwijk) en ligt in het hooggebergte van Sri Lanka.

Kaarten voor de trein hadden we via internet kunnen reserveren, op het station bleken we niet over een reserveringscode te beschikken. Na veel bellen, heeeeeeel veel geduld en net op het laatste moment ongeveer 1 minuut voor de trein kwam uiteindelijk de goede tickets. En op de trein volgens planning, om een treinrit van 4 uur te maken. In de boeken en op internet wordt deze lijn beschreven als een van de mooiste treinverbindingen met prachtige uitzichten. Maar dat is helaas wel alleen als je aan de goede kant van de trein zit :(

Na deze treinrit snel een taxi om richting ons volgende hotel te gaan. S avonds nog even door het dorpje gelopen en vroeg naar bed. Want de wekker gaat om 5:30 weer.

S ochtends op weg naar Horten's plains. Daar een mooie trail gedaan van 9 km door de bossen, uitzichten over de bergen en watervallen. Met als top vieuw the little en big world's!

Kijk maar snel naar de foto's!

Waar we morgen naar toe gaan weten we op dat moment nog niet (19;00 lokale tijd) dat wordt vanavond even plannen ;)

• 09 December 2014 - 17:40

Ingeburg Dings:

Ich hoffe, daß Ihr a l l e noch gesund seid--- nach der Reise mit der aufregenden trein-Fahrt---und dem trail von 9 km.-- Aber Foto`s habe ich noch nicht bekommen.---Ja, wenn man auf der verkehrten Seite im Zug sitzt.--- Ich freue mich auf morgen vielleicht kommen dann die Foto`s.--
    liefs Oma