dag 3&4 - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Daniel Elke - WaarBenJij.nu dag 3&4 - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Daniel Elke - WaarBenJij.nu

dag 3&4

Blijf op de hoogte en volg Daniel

03 December 2014 | Sri Lanka, Habarana

Dag 3&4

Dinsdag;
Dag 3 in Colombo. De meeste echt toeristisch dingen hebben we al bezocht. Colombo is wel de hoofdstad van Sri Lanka maar niet een grote miljoenen stad zoals in andere Aziatische landen. Een veel gebruikt vervoersmiddel is hier de tuktuk. Zowel voor locale als toeristen om mee van A naar B te komen voor niet al te veel geld.

Vandaag een poging gedaan om met de trein naar mount lavina te gaan. Ons samen gelukt om in een werkelijk bom volle trein te komen. De andere nog achterblijvend op het station. Uiteindelijk elkaar weer gevonden bij mount lavina hotel. Daar even van het mooie uitzicht over de stad en het strand genoten en een stuk over het strand richting stad terug gelopen.

Dag 4:
We verlaten Colombo om met een taxi en privé chauffeur meer richting het binnenland te rijden. Ook hier zijn de afstanden voor Nederlandse begrippen niet ver, alleen de wegen zijn bizar slecht en vol met gaten en kuilen. Al moeten we wel toegeven dat er ook veel aan de weg gewerkt wordt! Wel een mooie manier om zo de omgeving goed te bekijken.

Eerste stop onderweg een weeshuis voor olifanten. Kwamen, helaas in de regen, precies rond voertijd aan. Wat een mooie beesten zijn het! Met kracht van hun slurf en poten kunnen ze makkelijk boomstammen door breken om ze zo te kunnen eten. Wel werden ze ook echt gebruikt om even mooi te zijn en met toeristen op de foto te gaan. We kunnen niet wachten om deze dieren later in de reis in hun natuurlijk omgeving te gaan zien!

Volgende en laatste stop waren de Cave tempels van Dambulla. Waar 5 tempels in grotten zijn gemaakt. Overal op ieder plekje zijn tekeningen en boedda beelden te zien.

Ons hotel voor de komende 3 nachten is in Habarana een plek centraal gelegen om de komende dagen vanuit hier daytrips te maken naar de plaatsen van de culturele driehoek.

Daarover later meer!

• 05 December 2014 - 17:31

Ingeburg Dings:

Jullie verslag was uitstekend en interssant, ik kann mir alles gut vorstellen en bin gespannen wie es verder gaat gruijes Oma